‫ مسدود كننده تبليغات هدفمند در iOS 6

شماره: IRCNE2012091615
تاريخ: 25/06/91
 
اپل يك كنترل جديد در iOS 6 تعبيه كرده است كه به كاربر اجازه مي­دهد از اينكه در معرض تبليغات هدفمند قرار بگيرد، جلوگيري نمايد.
گزينه Limit Ad Tracking به اين جهت طراحي شده است كه از ردگيري رفتار شما در گوشي هوشمند توسط تبليغ كنندگان جلوگيري كند. اين گزينه در واقع نسخه مبتني بر تلفن Do Not Track است، به جز اينكه تبليغ كنندگان مجبور هستند از آن اطاعت نمايند، چرا كه iOS يك سيستم كاملا شخصي است.
اين كنترل در منوي تنظيمات عمومي iOS 6 در دسترس قرار دارد. در متن كامل اپل آمده است:
«iOs 6 شناسه تبليغاتي را معرفي مي­كند. اين شناسه يك شناسه موقتي و غيرشخصي دستگاه است كه شبكه هاي تبليغاتي با استفاده از آن، به كاربر اين امكان را مي­دهند تا كنترل بيشتري بر روي قابليت تبليغ كنندگان براي روش­هاي ردگيري داشته باشند. درصورتي­كه كاربر گزينه محدود كردن ردگيري را انتخاب نمايد، شبكه هاي تبليغاتي كه از شناسه تبليغاتي استفاده مي­كنند ديگر مجاز نخواهند بود براي استفاده از تبليغات هدفمند، اطلاعاتي را در مورد كاربر جمع آوري نمايند. در آينده تمامي شبكه هاي تبليغاتي بايد از شناسه تبليغاتي استفاده كنند. اما تا آن زمان همچنان ممكن است كاربران تبليغات هدفمند را دريافت نمايند.»
اپل زمان مشخصي را براي اعمال اين تغييرات در تمامي شبكه هاي تبليغاتي اعلام نكرده است.
 

نظرات

بدون نظر
شما برای نظر دادن باید وارد شوید

نوشته

 
تاریخ ایجاد: 25 شهریور 1391

دسته‌ها

امتیاز

امتیاز شما
تعداد امتیازها:0